The man who knows no foreign language, knows nothing of his mother.

TINY HOUSE IN THE WORLD



Tiny house movement or the small house movement advocates a simple life in small homes.
Il movimento piccola casa sostiene una vita semplice in piccole case.

In the United States the average size of new single family homes grew from 165 m2 (square meters) in 1978 to 247.3 m2 in 2013, despite a decrease in the size of the average family. Reasons for this include increased material wealth and prestige.
Negli USA la dimensione media di nuove case unifamiliari è cresciuta da 165 m2 nel 1978 a 247,3 m2 nel 2013 nonostante una diminuzione della dimensione della famiglia media. Le ragioni di questo aumento implicano una maggiore ricchezza materiale e un maggior prestigio.

Sarah Susanka is the originator of the "Not So Big" philosophy of residential architecture, which aims to "build better, not bigger."
Sarah Susanka è all'origine della filosofia "Not So Big" di architettura residenziale, che mira a "costruire meglio, non più grande."

With the financial crisis of 2007/08, the small house movement attracted more attention as it offers housing that is more affordable and ecologically friendly.
Con la crisi finanziaria del 2007/08 il movimento piccola casa ha attirato più attenzione poiché offre un alloggio che è più conveniente ed ecologico.

Here are 10 smallest houses in the world.
Ecco le 10 case più piccole al mondo.


Quay House, also known as the smallest house in Great Britain, stands next to the walls of Conwy Castle. Until 1900, it was a functional residence but is now a tourist attraction.
Quay House, conosciuta anche come la casa più piccola della Gran Bretagna, si trova accanto alle mura del Castello di Conwy. Fino al 1900 era una residenza funzionale, ma è ora un'attrazione turistica.


Tiny Texas House is located in Luling. Not everything is bigger in Texas!
Si trova a Luling in Texas. Non tutto è più grande in Texas!


The miniature home on Richmond Avenue is actually just one room. The house is in the fashionable neighbourhood of Barnsbury in north London. It's on sale for £ 275k
La casa in miniatura su Richmond Avenue è in realtà solo una stanza. La casa si trova nel quartiere alla moda di Barnsbury nel nord di Londra. È in vendita per 275.000 sterline.



Provided with all the comforts, the tiny cottage was conceived by Mac Lloyd.
Dotato di tutti i comfort, il tiny cottage è stato ideato da Mac Lloyd.






Built in the 16th c., Klostergade 26 is the smallest house in Ribe (Denmark). Like other small houses in this street it was built for poor people and this one has not changed very much since then. The inside house area is only 26.5 m² and in 1930 nine people shared this tiny house.
Costruito nel 16° sec., Klostergade 26 è la più piccola casa di Ribe (Danimarca). Come altre piccole case in questa strada è stata costruita per i poveri e questo non è cambiato molto da allora. L'area di casa all'interno è di soli 26,5 m² e nel 1930 nove persone hanno condiviso questa piccola casa.


Exbury Egg is home installed on the shore of the Beaulieu River, UK. It was conceived by artist Stephen Turner.
Exbury Egg è la casa installata sulla riva del fiume Beaulieu, Regno Unito. È stata concepita dall'artista Stephen Turner. 


The HemLoft is this Whistler, Canada home. The abode is named for the hemlock tree around which it is built.
The HemLoft è questa casa di Whistler, in Canada. La dimora prende il nome dall'albero della cicuta (tsuga heterophylla) intorno al quale è costruita.


Tiny House in central Oslo, Norway. It is a detached house with kitchen, utility room, shower room, living room and sleeping loft with French balcony and dressing room, at 20 square meters!
Si tratta di una casa indipendente con cucina abitabile, ripostiglio, bagno con doccia, soggiorno e soppalco con balcone alla francese e spogliatoio, in 20 metri quadri! 


On the seventh floor of an apartment building in Paris, there's an 8 m² apartment complete with a bed, kitchen, bathroom, table and chairs, closet, bathroom and storage space. Originally a maid's room, Kitoko architecture firms transformed this space for a client's au pair using the "concept of the swiss army knife."
Al settimo piano di un condominio a Parigi, c'è un appartamento di 8 m² con tanto di letto, cucina, bagno, tavolo e sedie, armadio, bagno e ripostiglio. Originariamente una stanza di servizio, lo studio di architettura Kitoko ha trasformato questo spazio per la ragazza alla pari di un cliente utilizzando il "concetto di coltellino svizzero".


Imagine living a hair's breadth away from all the most romantic, historic sights of Rome. Now imagine doing it in 7 m². Architect and designer Marco Pierazzi saw the potential in an abandoned, one-room house just steps from Roman landmarks like the Pantheon and Saint Peter's Square. Architect now rents what he calls the "smallest house in Italy" to friends and acquaintances, making it a convenient place to stay on a Roman holiday.
Immaginate di vivere un soffio di distanza da tutti i più romantici, siti storici di Roma. Ora immaginate di farlo in 7 m². L'architetto e designer Marco Pierazzi ha visto il potenziale in una casa abbandonata, di una sola stanza a pochi passi da monumenti romani come il Pantheon e Piazza San Pietro. L'architetto ora affitta ciò che egli chiama la "casa più piccola d'Italia" ad amici e conoscenti, avendone fatto un posto comodo per un soggiorno a Roma.

Nessun commento:

Posta un commento